måndag 17 november 2008

Kära gamla färjan

Den här serien missar man ju inte på 5:an. Anledningen? Anna, jag, Mia & Sara var ju själva med i ett avsnitt, med Tony Erving haha i maj! Eftersom Sara och Anna är vana färja-åkare, med Grönwalls som största idoler, så had eju dem två givetvis bakat ihop en luris åt mig och Mia. Mitt under firarhörnan (hur mycket folk som helst!), ropar konferancieren upp att Mia Levinsson fyllde 49 år. (vilket hon inte gjorde) Jag började asgarva och manade på Mia att hon skulle gå upp på scen. Tills dem ropade upp mig också! Den blicken Anna och Sara fick av mig då kunde verkligen bränna ett varsitt hål i deras pannor. Dem sjöng för oss och hurrade och gav oss champagne. Nu skrattar jag gott åt det:) Likaså Mia's okunnande om alkohol. Sara introducerade "shot's" för henne, vilket var poppis. Mia ville såklart ha mer och bad Sara att gå till baren och köpa lite mer "shorts" som hon uttryckte det haha, den garvar vi fortfarande åt. Shorts! :)

Nu är det ett inslag om två gammelgubbar som vill ha sig nåt för kvällen. Den ena sa precis "När man går ombord på båten tittar man ju på dem yngsta och snyggaste brudarna och tänker hon ska få åka av, men ju mer tiden går och ju mer alkohol man dricker desto mer sänker man kraven" Eh what? Det är såna som han som får stämpeln "äckelgubbe". Fi fan.
Kryssningar är jäkligt kul har jag kommit fram till iaf. När man vill säga kommer in i sin hytt, inte blir sjösjuk, slipper kryssningsdräggen och handlar billig god farmorsdricka i shopen.
Natti. Tjing!

Inga kommentarer: