torsdag 20 november 2008

En fin torsdag

Kors i taket! Pappa ringde precis för att höra hur jag mådde och för att bjuda mig på middag i helgen. Kors i taket! Han passade också på att be om ursäkt för när han snäste av mig förra veckan när jag ringde för att bli tröstad. Tack så lite!

Idag tycker jag att det varit en fin dag. Har varit på praktiken 6.45-14 och jag tycker det fungerar bättre nu. Igår gick jag med ssk:a Marie och vilken underbar person! Så vill jag verkligen bli när jag är färdig ssk:a. Jag har passat på att önska att jag vill vara med vid alla praktiska moment så idag kom och hämtade mig för att vi skulle ta venprov, så jäkla kul! Får se vad nästa blir, jag hoppas på en katetersättning på man (för omväxlings skull), eller varför inte byte av en suprapubisk kateter (en kateter som sitter i direktanslutning till blåsan, i magen). Åh! Det finns så mycket kul jag skulle vilja göra på praktiken, jag längtar verkligen tills jag är på en medicinavdelning på sjukhuset, då blir det åka av :)

Det var tänkt att jag skulle städa och dona och fixa här men icke, jag somnade efter mitt bad och känner mig helt utslagen. Är så trött i kroppen hela dagarna nuförtiden, måste vara nåt på g. Har en stor ond knöl på vänster sida i halsen, ungefär stor som en femkrona, gör djävulskt ont (kanske skulle kolla upp den?).
Back to reality. Tjing!

Inga kommentarer: