måndag 17 november 2008

Älskade mami

Mammi är dålig. Hon åker till Uppsala på torsdag för att genomgå operationen som hon väntat på. Dem har hittat något som inte är sådär jättebra runt tarmen. Jag är livrädd för att det ska vara allvarligare än vad hon säger att det är. Mammi gör det väl kanske inte av elakhet, utan mer för att jag inte ska oroa mig, eftersom hon vet att jag oroar mig för allt just nu. Sen vet hon också att jag är påläst när det gäller sjukdomar med mera med tanke på min utbildning. Jag frågade henne häromdagen om det var något hon inte berättade för mig och det lovade hon att hon inte gjorde, så jag får lita på henne, även om det är fruktansvärt skrämmande när en man älskar så fruktansvärt mycket är sjuk. Kom att tänka på när jag var sjuk mellan juli-01 och november-01. Ingen visste var det var och mammi kände sig maktlös när jag hade fruktansvärda smärtor. Jag förstår precis hur hon kände sig då. Det känns som om den här veckan kommer gå för sakta, mina tankar kommer vara någon helt annanstans än dem egentligen ska vara.
Tjing.

Inga kommentarer: