söndag 7 december 2008

2:a advent

Tiden rusar iväg verkligen, jag förstår det inte! Blev helt chockad när jag pratade med mammi precis och hon sa att det bara var 2 veckor kvar tills jag kommer upp till dem. Ska bli så skönt att få kunna krama om min älskade mammi när som helst på dygnet!

Idag är en sån där söndag då allt bara blir skit känns det som. Jag förstår mig inte på mig själv just nu. Jag går och är ledsen, orolig och allmänt olik mig själv. Jag kommer nog ihåg hur jag har varit. Jag har varit en glad och sprallig tjej med många järn i elden och som aldrig varit rädd för nåt. Nu är jag istället rädd för allt. Rädd för att inte duga inför mina närmaste, rädd för att inte vara duktig i skolan och på jobb/praktik. Rädd för att inte bli omtyckt, och framförallt, livrädd för att inte bli älskad och att kunna älska. Mitt grubblande tar över hela mig själv, jag är inte mig själv längre och jag blir rädd för mig själv.

Söndagen var fram till klockan 17.45 väldigt bra. 18.15 gick mitt tåg hemåt från Örebro och Daniel. Vilket sänkte poängen en aning, eller ganska mycket. Jag vill ju vara kvar där. Jag vill ju ha honom bredvid mig när jag lägger mig på kvällen. Varenda morgon när jag vaknar hos honom, så ligger han alltid och håller om mig, det är helt underbart att vakna så, det finns verkligen inget bättre.
I fredags mötte en lite halvfull Daniel upp mig vid tåget, relax och julbord med jobbet hette det. Han tog sina stöppliga steg mot julbordet och jag mina mot hans lägenhet. När jag kom hem fick jag inte på hans monster till tv, så det var bara att ringa "du, gubben, jag får inte på tvn, hur gör man??" Det lyckades iaf och jag satt mig och glodde på färjan och idol med en påse neverstop i handen. Ringde mammi och Lina och tjattrade lite med dem. Sen vid 21 ringde det på dörren, och vem står inte där full som en kastrull ute i trapphuset om inte hjärtat mitt.
På lördagen tog vi det väldigt lugnt, bakade lussebullar och åt gudomligt god mat. & idag, har vi tittat på Sunes sommar, varit runt halva Örebro för att hitta ett par skor, åt, hör och häpna; Daniel! Sen blev det mongolisk/asiatisk buffé sen hem och dricka glögg och äta lussebullar, och sen till tåget. Det gör mig lika jävla ledsen varje gång och jag avskyr verkligen att säga hejdå.

Imorgon ska Anna, jag och Sara ha pepparkakhustävling, och det ska bli så kul! Nåt att se fram mot den här veckan!
godnatt!

Inga kommentarer: