torsdag 27 november 2008

24 timmar

Dagen är avklarad, nästan iaf. Tog mig en powerwalk hem från Vrinnevi, känns som att jag har blivit mindre om höfterna igen, jackan sitter lösare än vanligt, kanske inte så konstigt att jag går upp och ner som en jojo, humöret skiftar så mycket nuförtiden.

Praktiken idag gick jättebra. Gick in till E och gav henne en subcutan injektion i låret vilket går som smort nu. Sen var det dags för venprov och det gick väl sådär. Damen jag gjorde på tyckte att det var obehagligt och det gjorde mig nervös och osäker.
Sen var det dags för ett CRP (snabbsänka) och det gick också galant. Sen tittade jag till ett sår på en liten dam och där tyckte jag att jag ahde tillräckliga kunskaper för att bedöma. Det är så kul att gå med min ssk:a handledare, hon låter mig göra saker och litar på mig hela tiden, det sätter självförtroendet i en liten skjuts i rätt riktning, vilket jag behöver- Big time!
Nu är det 4 dagars "ledigt" och helgen spenderas med Daniel och ett par tjocka anatomiböcker.

Har kommit på att mitt hår mår dåligt. Jag ser ut som en rugguggla nuförtiden och har nog aldrig haft så långt hår som jag har nu, dessutom har jag fått eksem i hårbotten, crap! Måste färga och klippa mig snart så man får känna sig fräsch någon gång. Får se när plånboken tillåter det bara.

Nej nu blir det en powernap för huvudvärken smyger sig på.

Inga kommentarer: