måndag 1 december 2008

Uppdatering

Hjälp, det är redan 1a december! Trodde att det aldrig skulle ske men nu är vi här. Jisses! 23 dagar kvar till julafton då, mysigt! Ska vara uppe i Dalarna på julafton, det var länge sen och det ska bli så skönt att fira med mammas släkt i år.

Helgen spenderades med Daniel och dem där anatomiböckerna lämnade jag faktiskt hemma. Kändes som att det var onödigt att ta med dem eftersom jag ville umgås med min underbaring istället för att sitta och plugga på nåt jag ändå skulle glömt bort tills idag. Helt underbar helg har det varit iaf. På fredagen lagade mästerkocken världens godaste ugnsgratinerad korv med hemmagjort (det ni!) potatismos till oss, pluspoäng där måste jag säga :)
På lördagen åkte vi upp till Kilsbergen och försökte fixa en eld där vi skulle grilla korv och mysa, men det blåste så in i bomben och jag blev rejält frussen, så det blidde två halvgrillade korvar och stelfrusna fossingar istället. Men mysigt var det iaf, han är så fin i sina friluftskläder :)
När vi kom hem därifrån åkte vi och hyrde film och handlade lite efterrätt (kladdkaka, glass och hallon), sen satte vi (läs Daniel) igång med maten. Potatisgratäng, kött och svampsås- som handen i handsken. Med gott rödvin som Daniel sörplade i sig. Jag fick tag i det vita vinet vi köpte till efterrätten iaf och blev riktigt lullig efter två glas, så mitt huvud snurrade rejält vid filmtittandet. Hyrde "barnhemmet", en spansk rysare som var ruggigt bra! Daniel tyckte det var mer obehagligt än vad jag tyckte, vilket är ganska ovanligt. Den andra filmen vi hyrde var "the signal", helt värdelös! Trodde först att det var en komedi, men sen gick alla runtomkring och dödade varandra till glada symfonier så det kändes lite B så vi stängde av innan den var slut.

Har sovit helt underbart i helgen, inga problem med att somna och inga problem med att gå upp, dessutom världens skönaste sömn. Jag sover så bra med honom, när han inte snor åt sig täcket och han vaknar av att jag ligger och skakar tänder i sömnen vill säga.
Jag kan inte sluta längta efter honom iaf, han är verkligen allt och jag visste inte att det kunde kännas såhär, helt rätt liksom, såhär tidigt. Han har mitt hjärta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gumman!!! Du är verkligen värd det..:-D Låter så mysigt att vara nykär...Henrik o jag får nog ta och bli det igen. Vi blir det med jämna mellanrum...det är sååå mysigt...hihi

Härligt att du ska spendera julen med mamma... skönt att komma hem och bli lite bortskämd..:-D

Puss o kram