onsdag 3 december 2008

Lite sjuk och ynklig

Vaknade ûbertidigt av att jag verkade ha en ond hals. Visst hade jag rätt. Känns som om den där förkylningen man får innan jul (iaf jag) är på ingång. Jag har inget emot att vara lite snuvig, men ont i halsen är det näst värsta jag vet (efter magsjuka). Har absolut ingen ork i kroppen nu, som om jag hade det innan detta bröt ut liksom. Min kropp vill verkligen sänka mig ännu mer. Antar att den dör femkroners-knölen jag hade i halsen för 2-3 veckor sen fick ta sig en paus eftersom tentor o praktik var på ingång. Nu när det har lugnat ner sig kommer förkylningen som ett litet brev på posten. Sablar också!

Jag skrattade så jag tjöt igår åt ett sms jag fick av Sara, hör här: "Hej...du får inte vara med på måndag när vi har pepparkakstävlingen.. Kram"
Jag skickade tillbaka: "Nu vill jag ha en vettig förklaring!!"
Fick då tillbaka: "Du är dopad!!!"
Svaret på det sms:et löd: "Nej, men jag ligger med tomten!;)"

Det är väl mest ett internt skämt. Berättade för Anna förra måndagen när hon bjöd in mig till julpyssel att det inte är någon idé att tävla med mig i en pepparkakstävling. Orsak? 3 stycken tävlingar på gymnasiet som gick jäkligt bra! Bland annat en stor pepparkaksbil med 4 kg godis på och två feta mandelmassa-gubbar som cruisade runt i den!
Henrik skulle iaf vara domare och vi skulle inte berätta vems pepparkakshus det var så han blev en oberoende domare alltså!Vi insåg att Lilly inte var den ultimata domaren, så det fick bli Henrik:)
Jag måste hoppa in i duschen och sen ev diska. Ska vara på praktiken mellan 16-21, sen måste jag leta efter mitt ansikte som jag har glömt någonstans.

Inga kommentarer: