onsdag 26 november 2008

En onsdag avklarad

Dagen börjar då lida mot sitt slut. Har haft en riktigt bra dag idag. Mitt bedömningen gick jättebra och jag blev godkänd av min kontaktlärare Sonja, min usk:a handledare Lotta och min ssk:a handledare Marie. När jag fick frågan av Sonja "Beskriv 3 starka egenskaper och 3 svaga" så började jag tillslut darra på min lille underläpp. Orsak? Dem tyckte att jag skulle tro mer på mig själv och försöka förstärka mitt självförtroende. Jag fick jättebra respons och bedömning och jag är stolt över mig själv!

Dessutom fick jag gå med Marie idag också och det gjorde sitt. Helt underbar människa. Idag fick jag axla ansvar. Jo, helt plötsligt säger hon "Idag ska du ge subcutan injektion på E, jag är med hela tiden och observerar, men det är du som utför det!" Oh jisses tänkte ju då lilla jag, men vafan, jag började läsa på i mina böcker jag har på praktiken, och utgången? Jo det gick så jävla bra och jag är stolt över mig själv där med! Det är helt underbart att få positiv kritik över något man har varit så nervös över och jag börjar tro att jag faktiskt kan arbeta som syrra någon gång i framtiden.
Imorgon går jag in på ett extrapass, egentligen skulle jag vara ledig men eftersom man måste visa framfötterna ska jag vara med på venprovtagning och subcutan injektion av morfin (vilket jag då ska utföra såklart!) så det är dags för mig att krypa ner undre mitt tjocka täcke (snacka om att jag saknar min varma Daniel) och läsa på lite om venprov så jag är riktigt förberedd imorgon bitti 7.30!

Mitt hjärta är och spelar bowling och dricker öl nere i Götet, det tycker jag han gör helt rätt i, bara han hittar tillbaka till sin koja ordentligt :) Imorgon åker han hem och på fredag är jag hos honom, tror ni jag längtar eller?? <3

Inga kommentarer: